ניהול ידע 5

1 .אתם עובדים בארגון שהחליט להיעזר במיקור המונים לצורך פיתוח רובוטים חדשים. באיזה תחום לדעתכם החליט הארגון שכדאי לו להיעזר במיקור המונים ? נא לנמק.

לדעתי, התחום בו החליט הארגון להעזר במיקור המונים הוא עבור תחום הפיתוח. פיתוח רובוט היא פעולה מורכבת מאוד ויקרה מאוד, על כן אני סבור כי התחום עבורו נעשה השימוש במיקור המונים הוא פיתוח. ניתן להיעזר בידע של ההמונים ברשת האינטרנט לבדיקות, הצעות לשיפור הפיתוח כשלעצמו ואף להעסקת עובדים מרחוק תמורת תשלום זול יותר מהעסקת עובד. לכן אני חושב שמיקור ההמונים נעשה עבור הפיתוח.

2 .עליכם לבצע תחזית לגבי סיכויי ההצלחה היחסית של שלושה מוצרים המיועדים לשוק מסויים. באיזו שיטה תבחרו ? נא לנמק

אבחר בשיטת חכמת ההמונים. על פי שיטה זו על מנת לבצע תחזית עבור סיכויי הצלחה של מוצרים לשוק מסויים, יש לקחת מדגם גדול של דעות של אנשים, ניתוח דעות אלו לפי עקרון חכמת ההמונים יכול להביא לתשובה מהימנה. כמובן שבמקרה של לקיחת מדגם לא מייצג עלולה להיווצר הטייה ולכן יש להקפיד על הרכב וגודל האוכלוסייה במדגם.אני מסכים עם גישה זו, כי אין דבר שמייצג יותר את השוק מאשר השוק עצמו. 

3 .מהם הסיכונים במימון סטארטאפ בשיטה של מימון המונים

ישנם סיכונים רבים במימון סטארטאפ בשיטת מימון ההמונים, הן למשקיעים והן ליזמים. המשקיעים יכולים להסתכן באופן טריוויאלי בכשלון הפרויקט או תרגילי עוקץ למיניהם. היזמים, לעומת זאת, יכולים לאבד את הקניין הרוחני על הרעיון, שכן לא ניתן לרשום פטנט לאחר הוצאת פרויקט למימון המונים. בנוסף, הצלחת המימון לא מחייבת הצלחה של המוצר בפועל. סיכון נוסף הוא העובדה שהיזם מקבל כסף באופן ישיר ומהיר - ניהול לקוי של הכספים בחברה עלול להוביל ל"בזבוזו" באופן פזיז ועלול לפגוע בחברה. סיכונים נוספים יכולים להיות דרישות חוקיות, חוסר יכולת לספק את הביקוש בתחילת הפרויקט, חוסר איזון בין המשקיעים וכו'.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ניהול ידע תרגיל 1

פוסט 9

פוסט 8